|רשימת הצפייה שלי ()
 
תגובה לכתבהתגובה לכתבה
שלחו כתבהשלחו כתבה
הדפסההדפסה
 
צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation
הסבא הכי קשוח שתפגשו. סאת'רלנד צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation
 
 

"זה הדבר הכי טוב שאי פעם עשינו"

כמו ג'ק באוור בעונה השמינית של "24", גם קיפר סאת'רלנד, השחקן שמאחורי הדמות, הפך לאחרונה לסבא גאה. בראיון עם יניר דקל הוא נשמע מרוצה מאד מהעונה החדשה של הסדרה, מספר מדוע העדיף לעשות טלוויזיה מאשר קולנוע ואפילו מודה שהוא חש מוחמא מהפידבקים של ביל קלינטון

יניר דקל, לוס אנג'לס
פורסם: 21.01.10, 15:42

אם ציפיתם שאחרי שבע שנים שאתם כבר מכירים אותו, ג'ק באוור יכנס לעניינים ויתחיל לפוצץ בניינים, אז יש לי הפתעה בשבילכם: העונה השמינית של "24" מתחילה בסצנה שלא נראתה בכל שבע שנות הסדרה. ג'ק באוור מאושר, בניו יורק, מבלה זמן איכות עם הבת והנכדה שלו. הוא פרש, או כמו שקיפר סאת'רלנד מגדיר אותו, "הוא אומר שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים, אבל הוא רוצה להיות סבא יותר טוב מאשר שהוא היה אבא של הבת שלו, זאת מעין התחלה חדשה לחיים שלו".

 

הייתי צעיר והזדקקתי לכסף

במקרה (או שלא) סאת'רלנד, שלאחרונה גם הפך לסבא, מתאר את רגע הפיכתו לאיש משפחה כ"יום אחד גרתי בבית אחד יחד עם רוברט דאוני ג'וניור, שרה ג'סיקה פארקר, בילי זיין ועוד שחקן אחד שנקרא טום אובראיין, ויום אחרי זה פשוט לא גרתי שם יותר. היינו צעירים, בני שבע עשרה שמונה עשרה, היה לנו ממש כייף יחד, לכל אחד מאיתנו הקריירה התחילה ללכת טוב, אבל אז התאהבתי, והיתה לנו תינוקת, והחיים שלי השתנו מאוד".

 

לא נשמע כל כך כמו ג'ק באוור, אבל בואה של התינוקת החדשה התקבלה אצל קיפר כמשימת שדה. "אני זוכר שחשבתי במשך כל תשעת החודשים של ההריון

שאני הולך להיות האבא הכי טוב בעולם", הוא מספר, "היו לי רשימות, היה לי מחסן מתוכנן עם משחקים שצריך לשלוף לה בכל גיל, ואז היא נולדה והחזקתי אותה והיא בכתה, היא פלטה, היא אף פעם לא אמרה שהיא אוהבת אותי, היא אף פעם לא אמרה 'אתה צודק, אתה באמת האבא הכי טוב בעולם', היתה לי עבודה לעשות. הייתי בן 20, נכנסתי לפאניקה, הפנטזיה יצאה דרך החלון והריאליטי התפרץ דרך הדלת הקדמית, ורק אז התחלתי למצוא את הדרך שלי"

 

- כשיש לך נכדה גם בסדרה זה נראה לך מוזר?

"הייתי צעיר כשהבנות שלי נולדו, אבל הילדה בסדרה מזכירה לי אותן כשהן היו בנות שנתיים-שלוש. הלוואי שהייתי יותר מבוגר שהן נולדו, יכול להיות שהייתי חכם יותר, אבל בתוכנית אני עובד עם ילדה קטנה והיא כזאת חמודה וזה ממש מזכיר לי את הבנות שלי".


צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation 

 

אל תתרגלו לרגיעה

עכשיו אפשר להרגע: האוירה הפסטורלית של ג'ק באוור, איש המשפחה שפרש מהמשימות הבלתי אפשריות, נמשכת בערך עשרים דקות בפרק הראשון. באוור מוזמן ע"י הנשיאה (כן. נשיאה.) אליסון טיילור (צ'רי ג'ונס), במהלך משא ומתן בינלאומי על בטחונו של נשיא מדינה במזרח התיכון (לא ישראל. בדוק. זו מדינה שלא באמת נמצאת על המפה) עומאר חסאן (אניל קאפור) שמגיע לניו יורק בכוונה לעשות שלום. עשרים דקות עמוק יותר לתוך הפרק וג'ק באוור כבר עמוק בעניינים בניו יורק, עם צוות ניו יורקי סקסי הכולל את קול אורטיז (פרדי פרינז ג'וניור) ושרה וולש (קייטי סאקהוף). בסוף הפרק הוא כבר על גג של בניין צופה במסוק מתפוצץ. עשרים וארבע עונה שמונה יוצאת לדרך.

 

"לג'ק באוור הולכות להיות דילמות מוסריות וסיכויים בלתי אפשרים במהלך העונה הזאת", מגלה קיפר, "זה החרא הכי טוב שאי פעם עשינו".

 

- יש איזשהו שינוי אצל באוור מעונות קודמות?

"אני חושב שההחלטות שג'ק באוור מקבל העונה שונות מאד ממה שהוא קיבל בשבע השנים האחרונות. לג'ק באוור יש חוש מוסרי מאד גבוה, באשר לאם הוא מצליח לנהוג לפיו, הוא בהחלט יעשה כל מה שביכולתו. לא אכפת לו מה הפוליטיקה, או מה נכון או לא נכון לעשות, הוא מנסה לעשות את מה שנכון לדעתו."

 

- אבל הוא נשאר מאד פוליטי.

"ג'ק באוור הוא דמות פוליטית במלוא מובן המילה. אבל בעונה הנוכחית, כשהוא נתקל בדילמות מוסריות הוא אומר 'אני מצטער זאת לא העבודה שלי', זאת גישה שונה שאליה נלקחה הדמות השנה. הוא פתאום שם לעצמו גבולות."

 

- יצא לך לקבל תגובה אישית מהצופה האדוק ביל קלינטון?

"קלינטון מחמיא לתוכנית בהרבה הזדמנויות וזה מרגש, ואני ממש מודה לו על זה, אבל לא יצא לי לפגוש אותו או לדבר איתו אישית".


צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation 

 

קיפ איט סימפל

הקריירה של סאת'רלנד ידעה עליות ומורדות. בתחילת שנות התשעים הוא שיחק בכמה שוברי קופות לצד כמה מכוכבי הקולנוע הגדולים ("בחורים טובים" עם טום קרוז וג'ק ניקולסון, "עת להרוג" עם סנדרה בולוק, "שלושת המוסקטרים" עם צ'ארלי שין), ובסוף שנות התשעים הקריירה החלה קצת להדלדל, ואז בא התפקיד ב-"24" שפחות או יותר הציל אותו מלהעלם. במבט לאחור, סאת'רלנד מודה כי המעבר לטלוויזיה היה כמעט בלתי נמנע. "אני לא רוצה להכנס לאם להיות בטלוויזיה זה היום יותר מסובך או יותר טוב", הוא אומר, "אבל בוא תסתכל על תעשיית הקולנוע, כדי להבין מדוע תעשיית הטלוויזיה התרחבה במימדים כאלו עצומים. כשאני גדלתי הם עשו סרטים כמו Terms of Endearment ו- ordinary people באמריקה, סרטים פשוטים, שאני קורא להם סרטים ב-20 מיליון דולר. תנסה למצוא את זה עכשיו".

 

- אין כזה דבר היום.

"זה לא קיים. עושים אותם באירופה, הם זוכים בפרסי האקדמיה כל שנה, אבל אם תסתכל על הסרט המוביל של כל אחד מהאולפנים, כל שנה זה יהיה "איש הברזל", זה יהיה פורץ דרך ויזואלי או טכנולגי. הם הגיעו למסקנה שאם אתה מוציא 75 עד 125 מליון דולר על סרט ואתה מוציא עוד 125 מליון דולר על קידום מכירות ופרסומות, אתה תחזיר לעצמך את ההשקעה במקרה הרע, ובמקרה הטוב זה יהיה הצלחה כלכלית מטורפת. זה מה שקורה כשג'נרל אלקטריק היא בעלת חצי מתעשיית הבידור, ופוקס מדיה בעלת החצי השני, והבוס שלי לא יאהב שאני נכנס לשיחה הזאת".

 

- אבל איך זה קשור למעבר שלך לטלוויזיה?

"טלוויזיה השתלטה על כל גזרת הסרטים ב-20 מיליון דולר, וזו הסיבה שיש סדרות כמו "הבית הלבן", "הגברים של שדרות מדיסון", ו"סקס והעיר הגדולה"- הן סדרות מצויינות של כותבים מצויינים שמעדיפים לכתוב בטלוויזיה".

 

בניגוד לעונות קודמות שג'ק היה בודד, עכשיו יש לו בשביל מה לחיות?

"בעונה השישית והשביעית באמת אין לו בשביל מה לחיות. בתחילת עונה 8 יש לו הרבה בשביל מה לחיות. התקווה לאיחוד מחדש עם הבת שלו, הנכדה שלו. המשפחה".

 

שמועות אומרות שזו העונה האחרונה של ג'ק באוור בסדרה. אולי גם סוף הסדרה. תגובתך?

"לא יודע. שתית כוס מים? משהו?"

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 
 
 
 YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות    
 
© כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ו-HOT